4 mar 2013

Azjatyckie danie z Woka

Kuchnia wschodnia   jest smaczna, zdrowa i  bardzo kolorowa, bogata w smaki i aromaty, uwielbiam   zapach trawy cytrynowej ,ostrość imbiru i  aksamit mleczka kokosowego



Dziś  Przygotowałam smaczne danie z Woka z schabem WP marynowanym  w sosie Teriyaki
z    krewetkami a to wszystko
w sosie   z mleczka kokosowego z trawa cytrynowa i ananasem.



Użyłam
  •   o.5kg schabu pocięłam  w słupki i zamarynowałam w sosie Teryiaki
  • 0.5kg krewetek świeżych
  • 1 puszka mleczka kokosowego
  • 1 puszka ananasa 
  • imbir świeży
  • imbir kandyzowany
  • 1 trawa cytrynowa
  • 3 kolory papryki słodkiej
  • 1 papryczka chili mala
  • mieszankę warzyw do dan chińskich
  • (groszek zielony ,marchew,por, groszek w strąkach, grzyby mun,)
  • olej sezamowy 
  • sos sojowy ciemny
  •  dziki ryz
  •  makaron instant do dan kuchni chińskiej
Rozpoczęłam od oczyszczenia krewetek ,z pancerzyków, wnętrzności już były usunięte tak samo głowa i odnóża


W woku na rozgrzanym oleju usmażyłam mięso,gdy się zrumieniło  dolałam ananasa z puszki razem z zalewa,trawę cytrynowa i pol papryczki chili dusiłam   przez ok 1o min
Na patelni usmażyłam krewetki na maśle z czosnkiem


jednocześnie  ugotowałam ryz,

Następnie  do woka  dodałam  warzywa ,imbir świeży i mleczko kokosowe wszystko  pogotowałam.


na sam koniec  doprawiłam sosem sojowym,
i kilkoma kroplami oleju sezamowego


Wersja z makaronem instant   smakowała równie    wyśmienicie:)

Smacznego!

Zdjęcia   autorstwa  Dar1930 
dziękuje kochanie:)ze, pomagasz mi się realizować

3 komentarze:

  1. jestem po kolacji już, a jednak slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu wyglada to tak apetycznie, ze az Ci zazdroszcze:-)Chetnie bym choc troszke skubnela:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjnie wygląda, kolorowo i różnorodnie:)

    OdpowiedzUsuń