16 mar 2013

Cukier kandyzowany w Rumie

Cukier  jak wiadomo   nie jest produktem zbytnio zdrowym, sama staram się go ograniczać,  a  już na pewno  ten zwykły biały  rafinowany,zamieniam go  na brązowy  cukier z którego przygotowuje smaczny dodatek   do herbaty:) 

Cukier kandyzowany w rumie


Swietny na zimowe wieczory lub świąteczną herbatkę

250g cukr brązowego kryształy
rum 40%



W słoiku zalewam kryształy i po kilku dniach   cukier     naciągnie     można  użyć do herbatki:)gdy cukier po jakimś czasie się zredukuje dosypuje    świeżych kryształów.

Spotkałam się z przepisami które  mówią żeby z cukru białego zrobić roztwór  z rumem ,i do niego wsypać kryształy brązowego,ja jednak tego nie robię   i wole   sam czysty brązowy cukier.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. super pomysł, czegoś takiego jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie jadłam, nawet bym nie pomyślała żeby cokolwiek robić niż wsypać do herbaty i wypić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, bardzo mi się ten pomysł podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! Cukier jest dodatkiem wielu popularnych deserów, ale w takiej odsłonie jeszcze go nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń