14 mar 2013

KIELBASA BIALA DOMOWA

Tak jak obiecałam wcześniej przepis na
 Kiełbasę Białą, 
  prawdziwa domowa, aromatyczna od przypraw,
  według receptury
która jest w mojej rodzinie od 3 pokoleń
Pamiętam jak robił  ja mój  dziadek,
potem rodzice
a, teraz sama  przygotowuje ja w swoim domu
   na święta i przy większych okazjach



składniki
-4 kg mięsa chudego WP (łopatka lub karkówka)
-1 kg mięsa tłustego -przerośnięty boczek
-czosnek rozgnieciony 0,0035kg
-majeranek ok 0,005 kg
-sol -0,11kg
-pieprz czarny 0,005kg
-1-1,5 l - woda przegotowana -zimna
-ok 5 m jelit cienkich WP -(naturalnych) 


Przygotowanie:

1.mielimy mięso chude 2 razy na szajbie 13mm
2.mięso tłuste 1 raz na szajbie średniej 10mm 

w misce  mieszamy chude mięso z przyprawami i woda-dokładnie wyrabiamy rękoma ,tak by cala woda się wchłonęła ,dodajemy porcjami   dopóki mięso będzie dobrze wchłaniało    powinno starczyć  min 1 l max 1.5l
następnie dodajemy mięso tluste i  wyrabiamy ponownie,  
(nie dodajemy  mięsa tłustego wcześniej bo  mięso nie wchłonie wody i po sparzeniu będzie nam pryskać kiedy przekroimy.)
Jelita namaczamy w zimnej wodzie i przepłukujemy  woda, następnie nakładamy na lejek  od maszynki


Teraz już idzie szybko 
 
kielbase  dzielimy na małe porcje   i skręcamy jelita 2-3 razy,
 możemy zamrozić i wyjąc kiedy potrzebujemy. 

Parzymy  po woli  -wkładamy do wody o temp ok 75 st przez ok 20 -30min  nie  doprowadzamy do wrzenia, wtenczas  kiełbasa jest soczysta i najlepsza  


Możemy tez  kiełbasę upiec    jest równie smaczna  
 Gwarantuje wam ze,  kupna już wam nie będzie smakować:)

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. U mnie w domu mielimy takie wyroby.

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurde Asia, rozwaliłaś mnie tą kiełbachą:-) I jak TY chcesz schudnąć? :-))) A serio - wygląda super apetycznie, pewnie pachnie jeszcze lepiej. Ja się już raczej nie skuszę, bo jestem na drodze do wegeterianizmu:-) Ale życzę smacznego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia moja droga:) masz racje ciężko się powstrzymać ale teraz jest post i tylko spróbowałam tyle ile musiałam:)a reszta na święta :)a efekty już są:)3kg mniej:)Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ale super! Chciałbym ,żeby zrobił mi ktoś taką bachę :) Ja jestem zbyt leniwy ,hehe. Musi być koniecznie pieprzna. Jem zawsze z tonami ćwikły :P

    Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pieprzna i czosnkowa:)a ćwikła z chrzanem:)i jabłkiem :)

      Usuń
  4. o matulu....pysznie wygląda a my tak lubimy białą w różnych wersjach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem świetnie tez smakuje z grilla ,oby do maja i pierwsze grillowanie Białej:)

      Usuń
  5. Wow, co jak co, ale nie spodziewałam się domowej białej kiełbasy:) Byłaby idealna do mojego dzisiejszego żurku :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj oj uwielbiam białą kiełbasę a trudno ją dostać w sklepie chyba spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super mam jelita w lodówce spróbuje dzieki za radę.

    OdpowiedzUsuń
  8. na święta na stół do żurku będzie super

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam prawie identyczny przepis i kusi mnie by wypróbować, zwłaszcza teraz taka z grilla mmm...:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę oderwać wzroku od zdjęć! Kiełbaska pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń