4 mar 2013

Rozowa Dorada z Bazylia Tajska



  Zapraszam na pieczona Doradę  różową  z krewetkami grillowanymi, cykoria i pieczonymi ziemniakami w mundurkach sosem  maślanym z bazylia Tajska i małżami




Dorada różowa w  wersji pieczonej   smakuje    doskonale

Rybę oczyściłam ,wy-filetowałam 
Posoliłam popieprzyłam pieprzem kolorowym i upiekłam razem z krewetkami,które polałam oliwa chili
 Ugotowałam fasolkę szparagowa ,i upiekłam  ćwiartki ziemniaków    w mundurkach. 
Cykorie przekroiłam wzdłuż na pol i grillowałam na patelni
grillowej.
SOS
Małże ugotowałam w niewielkiej ilości wody z bazylia tajska, która nadała orientalnego  aromatu,
przygotowałam beszamel z żółtkiem i  cytryna
do którego dolałam małże z powstałym  bulionem  podczas gotowania.(wodę z gotowania małży przelałam przez sitko)
Dodałam łyżkę zimnego masła  które spowodowało to ze, sos  zrobił się  kremowy.
Doprawiłam sola  i zielonym pieprzem


 Smacznego!

4 komentarze:

  1. dobra rybka nie ejst zła:) fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krewetki jadłam tylko raz i jakoś nie umiem się do nich przekonać. Tyle, że tak pięknie kolorowo nie mialam na talerzu :) Może to by mnie zachęciło

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyyysznie. Dawno tylko nie widziałam dorady w moim sklepie rybnym, więc pomysł na razie nie do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń