3 mar 2013

Ryba po Grecku

Ryba po Grecku z Grecja nie ma
 za wiele wspólnego oprócz tego ze,są  w niej wykorzystane duże ilości  warzyw jak w kuchni Greckiej które się dusi 
(pomidory , marchew, papryka czerwona, seler )
a
 jednak w Polsce bardzo często   gości na naszych stolach zapraszam  na rybkę po Grecku:)




użyłam 1kg łososia morskiego -Polachius virens 
który jest bliskim krewnym dorsza
pokroiłam na równe porcje posoliłam , popieprzyłam  i obtoczyłam w mące.


Smażyłam na oleju rzepakowym na zloty kolor

Gdy wszystkie  kawałki usmażyłam na tej samej patelni   usmażyłam cebulkę z papryka , dodałam  0.5lwody i potarte warzywa ,przyprawy i dusiłam pod przykryciem


Gdy warzywa  były miękkie dodałam  pomidory z puszki
i 4 łyżki octu cytrynowego 5%
i 1 plaska łyżkę cukru 
1 łyżkę mocnego przecieru pomidorowego 30%


zagotowałam i na sam koniec dorzuciłam garść zielonej natki pietruszki 

W misce ułożyłam warstwę ryby 
i zalałam sosem
  tak do końca  w sumie wyszły mi 3 warstwy

 Smacznego!

  • 1kg ryby- może być mintaj ,morszczuk
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 papryka czerwona słodka szpiczasta  
  • 1 cebula
  • 2 marchewki
  • 0.5 selera  małego
  • 1 łyżka przecieru 30%
  • 1 plaska łyżka cukru
  • 4 łyżki octu 5%
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziela angielskie
  • sol 
  • pieprz
  • maka   
  •    olej

3 komentarze: