7 mar 2013

SMACZNA SALATKA Z MAKRELI WEDZONEJ

Makrela wędzona to jedna z moich ulubionych ryb, od dzieciństwa, gdy mama przygotowywała nam pastę   z makreli do kanapek
(z ogórkiem, cebulka,majonezem i ketchupem), nie raz  w miejsce majonezu  dodawała  świeże  masło
Jakie to było pyszne:)


 
Dziś  zamieniłam  pastę na sałatkę  z Makreli,
 która   okazała się  równie pyszna

użyłam
 

  • 1 makrele wędzona
  • pol cebuli
  • 3 ogórki- korniszony
  • pol papryki żółtej
  • 1 łyżkę majonezu
  • pieprz 
  • szafran  
  • skorka  z limonki

Cebulkę  wcześniej poddałam macerowaniu ,czyli zalałam oliwa aby złamać jej smak ,by zrobiła się bardziej delikatna

 Rybę oddzieliłam od grubych ości ,i płaty "mięsapokroiłam na  małe kawałki, mogłam  wyczuć wtenczas mniejsze ości i wszystkie wybrać,  a jeśli jakąś  ominęłam to nie była groźna  bo na pewno  ja pocięłam:)

 Układałam warstwami,  na wierzch polałam łyżką majonezu starłam  skórkę  limonki,posypałam żółtą papryką  pokrojona w kostkę i posypałam szafranem.


 Smacznego!

6 komentarzy:

  1. makrelę sałakę/pastę do chleba ;) też pamiętam z dzieciństwa

    bardzo lubię


    uwielbiam Twojego bloga

    Twoja fanka ;)

    P.S. szkoda, że tak daleko mieszkasz ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię makrelę i lubię też to danie jako pastę pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. taką sałatkę z wielką przyjemnością bym zjadła :) uwielbiam makrelę wędzoną, pieczoną czy smażoną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makrelę, będę musiała wykorzystać ten przepis.

    OdpowiedzUsuń