10 mar 2013

Truffle- male slodkie prezenciki

Do zrobienia    słodkich ,zdrowych kulek zbierałam się od jakiegoś czasu, gdy  odstawiłam słodycze w ramach  wiosennej diety:),inspiracja  był  przepis  z bloga Sylwi S 
w pierwszym momencie pomyślałam..e, to  takie  niby słodycze i bez cukru,ale  gdy  zrobiłam  pierwsza kulkę  smak okazał się ach...brak slow:)boski po prostu!




W skład moich kulek wchodzą składniki które,   lubię   cześć miałam w domu ,  dokupiłam tylko sezam i żurawinę.Myślę ze kombinacji  jest mnóstwo i każdy może zrobić ze swoich ulubionych składników
Użyłam
 
100g migdałów
100g orzechów laskowych
100g Ziarek słonecznika
100g żurawiny suszonej 
100g rodzynek 
100g śliwek suszonych
2 łyżki sezamu nieoczyszczonego 
(kupując pomyślałam ze będzie  zdrowszy od tego białego który ma usunięta wierzchnia  łupinkę)


Żurawinę, śliwki i rodzynki posiekałam  i zalałam  przegotowana woda ,po 10 minutach odlałam wodę ,i dołożyłam  resztę składników ,wymieszałam polowe  porcji zmiksowałam    blenderem    na   pulpę, połączyłam z druga polowa    mieszanki  i formowałam kulki ,wygodnie jest zmoczyć   dłonie woda, wtenczas    ładnie się formują i nie kleją do rak.


Obtoczyłam kulki  w sezamie prażonym ,wiórkach kokosowych i kakao.


W tym momencie     świetnie  się zrelaksowałam:)



Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie sie prezentują. Świetny pomysł takie indywidualne trufle XL.

    OdpowiedzUsuń
  2. Watro pochwalić jakość zdjęć jet dobra i oświetlenie

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu, wygladaja super!Dzieki - wiesz za co:-) Bardzo apetyczne te Twoje kuleczki, chyba zrobię jeszcze raz:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie fajne:) też chcę jedną!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aśka, bez cukru? Może chociaż odrobinę :)
    Tak pięknie wyglądają, że szkoda jeść chyba

    OdpowiedzUsuń