9 mar 2013

ZUPA FASOLOWA

Dziś  w roli głównej  Mr Bean  :),zupa fasolowa z 3 rodzajów fasolki czerwonej,bialej  i oczywiście z dodatkiem dużego  Jasia:)



 uzylam 

3l bulionu mięsnego
 (ugotowałam na kościach od karkówki WP)
100g fasolki białej
100g fasolki czerwonej
200g Fasoli Jaś
100g boczku wędzonego
100g  karkówki wędzonej -zmielonej
2 średnie cebule 
1 ząbek czosnku
2 marchewki
3 ziemniaki
liść laurowy
3 ziarnka ziela angielskiego
tymianek do smaku 
 majeranek do smaku
sol,pieprz 

 Fasolkę  dzień wcześniej namoczyłam ,następnego dnia ugotowałam wywar do którego dodałam namoczona fasolkę,wszystko  gotowałam,miedzy czasie na patelni obsmażyłam pokrojony boczek i wędzone mięso   zmielone  z cebulka.
Gdy fasolka byla prawie miękka  dodałam ziemniaki pokrojone w kostkę marchewkę i  boczek z cebulka z patelni
doprawilam  lisciem ,zielem ,tymiankiem  czosnkiem gotowałam  warzywa zmiękły ,na sam koniec doprawiłam sola pieprzem.  
Wiem ze    niektorzy zaciagaja jeszcze uprażoną maka lub dodają śmietanę, ja tego nie robię,za to już na talerzu doprawiam octem i cukrem tak jadłam w domu :)i tak mi najbardziej smakuje. 
a do zupy koniecznie pajda   dobrego chleba
takiego z chrupiącą skorka z świeżym masłem:)

,
Smacznego!
 

3 komentarze:

  1. Dziękuję łubie zupę fasolowa ale widzę ze masz iny zestaw

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonała na zimne wieczory. Polecam również swój przepis: http://www.kulinarnyblog.pl/zupa-fasolowa-madzi/

    OdpowiedzUsuń