4 paź 2013

GRUSZKA KARMELIZOWANA Z KASZKA MANNA



Witajcie:)
W związku z tym  że, właśnie  mamy czas na gruszki, które  królują  wśród  jesiennych  owoców bogactwem odmian i ilością  na sklepowych warzywniakach, nie moglam   przejść  obojętnie obok nich. 
Przygotowałam   sycące danie śniadaniowe, ktore może być też pysznym deserem   na podwieczorek


 
Potrzebujemy 
Gruszki -u mnie gruszki Williams
kaszka manna
mleko
brązowy cukier 
esencja waniliowa
wykorzystałam tez  palnik kuchenny
 polecam  przydatna rzecz w kuchni 
można kupić  TU 

Kuchenprofi Palnik do Creme Brulee plus 4 miseczki


 


1. Gotujemy kaszkę jak zwykle na mleku,dodałam kilka kropli esencji waniliowej. 
2.Na patelni rozgrzać łyżeczkę cukru z odrobina wody,polówki gruszki  smażyć  (karmelizować) ostrożnie  by nie spalić cukru.



Ja dodatkowo użyłam palnika kuchennego na sam koniec.
łatwiej  jest  kontrolować stopień karmelizacji .
3.Dodałam też  na sam koniec  na gruszkę
 grubo pokruszony
 i użyłam  delikatnie palnika.

Smacznego!
 
 


17 komentarzy:

  1. mniam
    takiej wersji kaszki manny jeszcze nie jadałam

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsza klasa :)! u mnie również gruszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje:) Teraz jest najlepszy czas by się nimi nasycić:)

      Usuń
  3. Muszę kiedyś spróbować, bardzo lubię takie desery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)ja wciągnęłam na śniadanko syte ,trzymało mnie długo,tak ze na obiad zjadłam tylko brokuła:)

      Usuń
  4. Cudo:-) Uwielbiam gruszki! Jak pieknie je podalas Asiu:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ to smakowicie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  6. pycha! jeszcze nie jadłam gruszek w tym sezonie, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak musi być ciekawy ;). Jutrzejsze śniadanie już zaplanowane! :)

    OdpowiedzUsuń