3 paź 2013

KACZKA PO PEKINSKU


Witajcie:)
Dziś coś dla miłośników drobiu,chrupiącej skorki  i połączenia mięsa ze słodyczą :)
była Kaczka po Staropolsku
Dziś zapraszam na smaki   z Dalekiego Wschodu 
Kaczka pieczona z miodem,imbirem i sosem sojowym 
z dodatkiem jabłka cynamonu i cebulki.

Kaczka po Pekińsku:) 



Użyłam 

młoda kaczka
2 jabłka 
1 duża cebula
miód wielokwiatowy-2 łyżki
imbir kandyzowany
sol morska  i pieprz
sos sojowy ciemny-3 łyżki
50 ml rumu ciemnego
szczypta cynamonu 

Przygotowanie:

1.W pierwszej kolejności umyłam kaczkę w zimnej  wodzie,włożyłam do garnka i zalałam ok 2 litrami wrzątku,dzięki temu pory w skórze  zamykają  się i mięso  nie będzie się wysuszać,a dodatkowo wszystkie pozostałości  od pierza, będą łatwe do usunięcia.

2. Przygotowałam bejce z miodu ,sosu sojowego,imbiru,soli morskiej pieprzu, rumu i cynamonu.

3. Osuszyłam kaczkę ręcznikiem papierowym i cala nasmarowałam dokładnie ,również w środku

4. Odstawiłam do lodówki by obeschła na 24 h..

Pieczenie:

1.Dno brytfanki wyłożyłam polówkami jabłek  i cebuli na których położyłam kaczkę piersiami do góry.
Podlałam woda ok pol szklanki.
Przykryłam pokrywka i piekłam 
w temp ok 190st ok godziny
2. Po godzinie zdjęłam pokrywkę i piekłam kolejna godzinę często polewając  sosem (tłuszczem ,który zebrał się w brytfance),i obracałam   brytfankę  by kaczka w miarę równo się upiekła ,tył piekarnika  grzeje  zawsze mocniej,dlatego  często uchylałam drzwiczki by kontrolować sytuacje i w razie czego  odwrócić brytfankę .
(Czas pieczenia może się różnic w rożnych piekarnikach.)




Dodatki:
1. sos- (cebula i jabłka z których  powstały delikatnie karmelizowane cząstki  z połączeniem sosu stworzyły  smaczny dodatek ,którym polałam 
2. -kluski śląskie - PRZEPIS
3. kapusta czerwona,pasował by również idealnie  
Chutney z czerwonej cebuli 
4.  idealnie  harmonizowały się z kaczka 
śliwki w occie

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Smakowicie :) Szkoda, że u nas tak trudno o kaczkę ale moze na święta będzie lepszy towar w sklepach. prawie zapach poczulam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)za mile słowa,ja już tez czekam na święta:)Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale pyszności:) Aż mi ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń