21 paź 2013

ZUPA Z DYNI NA HALLOWEEN


Witajcie  :)

Z  racji takiej że, do Święta HALLOWEEN 
 coraz mniej czasu:),
z tej okazji przygotowałam dla Was propozycje na  to okazjonalne danie:)




Przyznam że, zrobiłam dwie wersje i do końca nie wiedziałam z której zrobię wpis :)
Pomyślałam że, wstawię ta która  bardziej wpasowała się
 w mój smak:)lecz gusta są rożne
dlatego postanowiłam napisać
  o obydwóch wersjach:)

1 wersja-
Zupa z dyni z pomarańcza  i imbirem



Użyłam :
-dyni Hokkaido 
jedna taka dynia   ważyła ok 1200kg ,przygotowałam 2 porcje z polowy.
-1 pomarańcze
użyłam taka  do wyciskarek z duża ilością soku.
-Pestki dyni prażone 
-łyżeczkę świeżo startego korzenia imbiru. 
-sok z polowy cytryny 
sol 

Dynie pokroiłam w plastry ,upiekłam w piekarniku ,zmiksowałam na krem, dodałam sok z pomarańczy i cytryny.
Dolałam też trochę wody,przyprawiłam imbirem i sola.
Zagotowałam,podałam z prażonymi pestkami dyni.
Zupa jest słodka (ten gatunek dyni jest  bardzo smaczny ,upieczona smakiem przypomina smak kasztanów jadalnych,a teksturę ma uderzająco podobna do ziemniaka. 
 Słodycz  dyni przełamałam sokiem z cytryny,a calosc zaostrzyłam aromatycznym świeżym imbirem.
Zupa jest słodkawa z nuta pachnącej pomarańczy i rozgrzewającym imbirem.

Smacznego!

II.wersja 
zupa z dyni z mleczkiem kokosowym i miętą. 

Tak samo upiekłam dynie, zmiksowałam ,dodałam sok z cytryny i sol.
W miejsce pomarańczy dodałam mleczko kokosowe i mięte.
(Użyłam mięty pieprzowej)
Cześć dyni upieczonej pokroiłam w kostkę ,udekorowałam chipsami z listów mięty.

Samcznego!

10 komentarzy:

  1. Ja chyba reflektuję na drugą opcję...mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda podana w dyni :)
    Z pomarańczą i imbirem lubię bardzo, z mleczkiem kokosowym też, ale z miętą nie próbowałam... Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)kokos z mięta to rewelacyjny duet:),ze smakiem pieczonej dyni hokkaido tworzy pyszny bukiet smaków.

      Usuń
  3. w tym roku pierwszy raz spróbowałam zupy dyniowej z sokiem pomarańczy i dla mnie jest to wspaniałe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z miętą jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez wcześniej nie miałam okazji:),postanowiłam zaryzykować i połączyłam kokos z miętą zainspirowały mnie niemieckie czekoladki kokosowo miętowe:) zupka ma rewelacyjny smak.

      Usuń
  5. zupa jak najbardziej tak ;) uwielbiam dynie, ale halloween stanowcze nie...

    OdpowiedzUsuń
  6. :)Rozumie,sama nie świętuje Halloween:) uwagę skupiamy jedynie na stronie komercyjnej święta
    z racji tego czym się zajmujemy a mianowicie food foto .Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszota! Pięknie podana!

    Dziękuję za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń