8 lut 2014

DOMOWE BURGERY


Hej hej  moi drodzy!

Czasami mam cheć na fast food  jednak,  taki przygotowany własnoręcznie.
Raz jest to  pizza innymi razy  są  to burgery.
Zrobiłam tez takie właśnie ostatnio, gdy przyleciała do mnie z  UK moja siostrzyczka,  którą mogłam dopieszczać i gotować dla niej:)


Czas jest bezlitosny,dlatego zaplanowałyśmy każdy dzień.
Udało nam się jeden dzień spędzić w Groningen
 poszaleć w centrach handlowych i trochę się sobą nacieszyć:)

Na 3bułki o wadze 150g i standardowej wielkosci.
potrzebujemy 

300g mąki
125 ml mleka
2 łyżki masła rozgrzanego
15g drożdży
pol łyżeczki soli
 1 jajo
1 żołtko do posmarowania
sezam 


Mąkę połączyć z wszystkimi składnikami ,wyrobić dobrze.
Rozgrzane masło stopniowo dolewać i wyrabiać do wchlonięcia.
Podzielić ciasto na 3 porcje  uformować bułeczki i odlozyć  na blaszkę do wyrosnięcia .Gdy wyrosną posmarować żołtkiem z mlekiem i posypac sezamem.
 Piec ok 15-20 min w temp 180-200st

burgery
300g wołowiny 
pieprz 
sol
musztarda 

Tajemnica dobrych burgerów to 
odpowiednia wołowina,nie jest tajemnica to że, amerykańskie burgery rożnią się od naszych krajowych ,a to dlatego ze krowy tam żyją inaczej , są inaczej karmione a to wszystko ma wpływ na mięso.
Nie musi to byc  wolowina  Kobe:)

jednak
 wołowina do burgerów nie może byc za chuda,
  musi miec tluszczyk:)
Dlatego najlepsze bedą   te kawalki ktore są przerosnięte tluszczem np antrykot.
dzieki temu burgery są smaczne i soczyste.

Ja swoja wołowinę zmieliłam w maszynce dwukrotnie,doprawiłam solą , swieżo zmielonym pieprzem i łyżeczką musztardy. 
Użyłam  grilla elektrycznego,grillowałam burgery ok 2-3 min z każdej strony.


5 komentarzy:

  1. Świetnie, niby wszystko dostępnie w sklepie ale jakże inaczej smakuje kiedy zrobi się wszystko od podstaw. Super, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, jakie idealne bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie mam na dzisiaj obiad :P

    Wygląda pysznie, można się najeść już samym widokiem.

    Pozdrawiam i życzę spokojnego weekendu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Własnej roboty - najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń