7 mar 2014

Dietetyczny torcik czekoladowy z kaszy gryczanej


Witajcie moi drodzy:)
Postnie, postnie i dietetycznie:)
Ciasto narodziło się pod wpływem chwili, jednej małej myśli o czekoladzie:)
Jak na złość w domu nie miałam ani kawałka czekolady:(
Przejrzałam więc szafki i tak powstało pyszne zdrowe ciasto czekoladowe-dietetyczne:)
Jest pyszne,mocno czekoladowe i wilgotne:)
Kobiece na 100%;)



na okragłą foremkę o srednicy 18cm
100g kaszy gryczanej
 ugotowanej i zmiksowanej na miazgę
100g buraczka pieczonego zmiksowanego
50g ziaren słonecznika zmielonych na miazgę
50g wiorek kokosowych
2 łyzki jogurtu naturalnego
2 białka ubite na sztywno
3 łyzki kakao
3 łyzki miodu
3 łyzki oleju rzepakowego
1 łyzka ekstraktu waniliowego

Polewa 
50g mączki ziemniaczanej 
30g kakao 
cukier wedle uznania
(ugotowany budyn na 300ml wody)
orzechy do posypania
oraz czereśnie koktajlowe



 Wszystkie  składniki połączyłam ze sobą,
  na koniec dodałam ubite białka.
 Przełozyłam ciasto do foremki i piekłam ok 60min w temperaturze 180st
ciasto polałam budyniem i posypałam orzechami.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam patrzeć na Twoje zdjęcia
    A torcik jest pierwsza klasa!
    a musi byc ten buraczek koniecznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi byc koniecznie,w to miejsce mozna dac np powidel sliwkowych,ktore nadadza ciastu wilgotnosci:)Pozdrawiam Aniu:)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie!! Takie mogę jeść codziennie;)) masz prześliczny talerzyk:)) też chcę taki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)Mozna jesc bezkarnie:)a talerzyk udalo mi sie kupic na Ebay`u z 70 czesciowym serwisem obiadowo kawowym na 12 osob.Porcelana Franco Gorgi by Quadrifoglio made In Italy,motyw rozy. sprobuj poszukac na aukciach od osob prywatnych bo, w sprzedazy juz ich nie ma.Orginalne musza miec sygnature zielona w owalu,Franco Giorgi porcelana jest jeszcze z motywem winogrona i owoce (gruszki i jablka wisnie)pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo bardzo ciekawy pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń