10 mar 2014

Postny śledźik po polsku

Witajcie moi drodzy:)
Okres postny sprzyja, by odpocząć od ciężkich,sycących i rozgrzewających dań zimowych.
śledź  jest nieodzowny w kuchni polskiej i chyba najbardziej doceniony w tym własnie okresie postnym.
Pomijając fakt że, jest bardzo zdrowy i powinno się go jadać jak najcześciej to zwyczajnie jest też smaczny i daje nam nieskończone możliwosci w jego przyżądzaniu
W moim domu przygotowuje śledzie minimum 2 razy w tygodniu.
 Dziś mam dla Was jedną z moich propozycji na śledzia.




Użylam  

śledź  matjas
jabłko szara reneta
cebula
buraczek
miod naturalny
pieprz zielony i rożowy 
ocet jabłkowy
mleko do wymoczenia filetow.

Wymoczone w mleku matjasy włożyłam na pól godzinki do marynaty  z octu jabłkowego i miodu.
Cebulę ugotowałam,następnie skarmelizowałam na patelni w miodzie, jabłko pokrojone w kostkę rownież delikatnie opiekłam na patelni w miodzie.
Buraczek upiekłam w foli i przestudzony potarłam .
Wszystko doprawiłam tłuczonym pieprzem.
 
 Smacznego!


4 komentarze: