21 gru 2013

PIERNIK STAROPOLSKI DOJRZEWAJĄCY



Witajcie moi drodzy 

Dziś mam dla Was Piernik Staropolski,ciasto  dojrzewało 5 tygodni w lodowce.





 
 
500g maki
125g masła
250g miodu naturalnego
100g cukru
2 jaja
1/4 szklanki mleka
  2 łyżeczki sody
50g przyprawy piernikowej
 (2łyżeczki imbiru,4łyżeczki cynamonu,1 gwiazdka anyżowa,3ziarna kardamonu zielonego,4 Goździki,3 ziarna ziela angielskiego,gałka muszkatołowa 1/4 łyżeczki,tyle samo pieprzu kolorowego.



---------

Do przełożenia użyłam

Cały piernik oblałam czekoladowym Ganache 
(podgrzałam 100g śmietanki do której dodałam 200g tabliczkę czekolady gorzkiej)

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za życzenia. Ja rówież życzę wesołych i spokojnych Świąt. Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie :) ale jak musi dojrzewać 5 tygodni, to już nie zdażę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powinien leżakować od min 2 tygodni do 6 tygodni będzie akurat na 3 króli:)do dzieła:)Pozdrawiam

      Usuń
  3. wygląda niesamowicie, nie miałabym tyle cierpliwości aby czekać na niego 5 tygodni. ale pewnie warto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam ze warto smakuje nieziemsko:) najlepiej zarobić ciasto i schować w chłodnym miejscu najlepiej tam gdzie rzadko się chodzi:) jak się o nim nie myśli da się wytrzymać te 5 tygodni:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Asiu, wygląda bajecznie a dekoracja powala na kolana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuję bardzo fajnie "słyszeć " ze się podoba:)właśnie skończyłam na dziś i zamknęłam kuchnie:) szaleństwo:)hihi Pozdrawiam

      Usuń
  5. Jest przepiekny, to moj najkochanszy piernik na swiecie, robie go od wielu lat, nie ma lepszego:-) Twoj wyglada naprawde bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny piernik, mój czeka na wykończenie i sesję zdjęciową;)
    Dziękuje za pozdrowienia i życzę wspaniałych, beztroskich Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie pyszności,a ta dekoracja! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki efektowny! Uwielbiam go
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cudny! Bajeczny, idealny! Zrobię, nawet w środku roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie zapewne by tych pięciu tygodni nie dotrwał ;)
    Ale wygląda niesamowicie, pozazdrościć :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia :)

    OdpowiedzUsuń