16 mar 2013

ZUREK WIELKANOCNY

żurek to danie ,którego nie może zabraknąć na stole Wielkanocnym,przynajmniej u mnie.
Świąteczna waza z żurkiem zajmuje zaszczytne miejsce na środku stołu



1/. Przygotowywanie śniadania Wielkanocnego  zaczynam od zaparzenia Kielbasy Bialej w  wodzie,
do której dodaje

2 liście  laurowe
 4 ziela angielskie 
2 ząbki czosnku
 1 łyżkę majeranku
1 łyżkę  tymianku
 kilka ziaren pieprzu  
2 grzybki suszone


Parze ok 30 min  po woli, nie doprowadzając do wrzenia
 w temp ok 70-75st
  gdy kiełbasa się zaparzy  wykładam ja z wody i na tej samej wodzie  gotuje żurek z mojego zakwasu


2/. Przelewam wodę od parzenia kiełbasy przez sitko ,by pozbyć się wygotowanych przypraw
(jeśli  trzeba doprawić wywar   gotuje 
 w osobnym małym garnuszku w niewielkiej ilości wody  dodatkowa porcje przypraw i przelewając przez sitko dodaje już do żurku).

3/. Na patelni obsmażam boczek wędzony, pokrojona kiełbasę w plastry np Podwawelska
i cebulkę
4/Gotuje chwile i dolewam mój zakwas
  ok 0.5l na 1 -1.5l wody
po uprzednim jego zamieszaniu,przelewam przez sitko.

5/Dodaje 1 -2 łyżki chrzanu,pieprze ewentualnie sole i dodaje esencje z wcześniej wygotowanej porcji przypraw,
dodaje obsmażoną kiełbasę boczek i cebulkę z patelni

6/zabielam  śmietanką 15%


Podaje z jajkiem na twardo ,Kiełbasą  Białą
i upieczonym chlebem zytnim

 Smacznego!

5 komentarzy:

  1. nie ma Wielkiej Nocy bez żurku!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie mało kto jada ale może kiedys się przekonaja jaka to smaczna potrawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia piękne, a żurek wygląda prze apetycznie! Dziękuję za super wpis na mojej durszlakowej akcji:) Jestem zaszczycona. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń